Magia si farmecele ei

Cateva cuvinte despre magie si farmece...

Magia a existat pot spune odata cu aparitia binelui si raului in sufletul omului, a existat in om cred o data cu aparitia lui, ea a capatat contur in momentul constientizarii acesteia care s-a dezvoltat la om mai tirziu, ca o forta la inceput a raului absolut, mai tirziu ca un simbol al vindecarii sufletului, a bolilor, a mintii pina cand s-a vorbit despre magia alba si magia neagra, cele doua fiind surori de altfel, care se au alaturi una pe cealalta, doar ca cel care din neam primeste si harul, este "adevaratul vrajitor", omul a stiut din totdeauna de ce trebuie sa mearga la vrajitor ca si atunci cand a stiut ca trebe sa mearga la medic sau la biserica.
 
Ce este magia?
 
Probabil ca nimeni nu poate da un raspuns, dar ea exista in noi. Noi am creat magia incercand sa ajungem mai puternici decit cel ,cei care ne-au creat, incercand sa facem rau celui de linga noi doar pentu a ne fi noua mai bine.La inceput a fost intuneric si haos spune biblia, dupa care Dumnezeu a facut lumina si a pus lucrurile in ordine pentru un timp.
 
Insa de haos si intuneric tot nu am scapat. Din pacate aceste doua lucruri, fie ca ne plac sau nu merg mana in mina cu lumina si ordinea.Ele nu pot fi separate oricit de mult am vrea.Putem face ceva prin care sa facem diferenta intre ele pentru a putea duce o viata asa cum ne dorim fiecare? Aici... intervine credinta !!! Dar in ce crezi ? in lumina sau in intuneric, in bine sau in rau?...liberul arbitru al fiecaruia. Aceasta ete dilema pe care ne-a lasat-o Dumnezeu, Alah, Buda, Iehova sau cum vrei sa ai spui.
 
 
Exista diavolul?
 
Religia spune ca Da, stiinta tace, filozofia habar nu are. "diavolul in magia neagra este marele agent magic intrebuintat de o vointa perversa pentru a face rau" , iata una din definitiile magiei negre data de Elphias Levi intr-una din cartile sale. De unde provine magia neagra ? Daca ne intoarcem cu mult timp in urma vom gasi la tot pasul urme ale acestei practici. Se spune.. nu bagam mina in foc, ca primi care au invocat zeii in ritualuri bine organizate au fost celtii sau mai bine zis preotii lor numiti druizi. Conform istoriei scrise dupa ce romanii au cucerit Galia au gasit in practicile populatiei indigene ritualuri prin care se venera Dumnezeu tatal (Dis Pater).
 
Am putea sa continuam aceasta idee pentru a intelege mai bine rolul raului si a binelui pe pamint poate inca citeva mii de pagini, dar esenta tuturor este partea pozitiva sau negativa a lucrurilor, in cazul nostru magia alba si magia neagra care va exista printe noi pina la sfirsitul acestui pamant, si pe care draga cititorule te vom lasa sa te gindesti de partea cui esti si care este mai benefica sau nu. Si pentru a nu lasa nici o urma de suspiciune convinge-te ca intotdeauna orice ar fi binele va invinge raul.
 
Vrajile sunt cele mai puternice lucrari magice, facute de mana unei vrajitoare si ele nu pot fi desfacute decat de alte vrajitoare. Adica omul singur, cu puterile lui, nu se mai poate desface dintr-o vraja. Sunt trei cai de a dezlega o vraja. Fie sa stii ce vraja a fost facuta, fie persoana respectiva sa se razgindeasca, iar vrajitoarea sa dezlege legatura blestemata, fie sa porti din vreme un talisman aparator impotriva vrajilor. Eu pot, prin vraja facuta la lumina lunii, la cantat de cocos sau in faptul zilei, sa tulbur facute si nefacute, sa ingenunchez pe oricine, sa ai spulber vointa si sa il fac sa se dea legat de mana puterii mele.
 
Vraja poate fi transmisa prin puterea duhurilor, a gandului, poate fi dusa personal ori poate fi data celui menit prin pamant, prin apa, prin aer sau prin foc. Adica prin oricare dintre elementele care sunt in stapanirea unei vrajitoare.
 
Orice vraja, insa, nu poate fi trimisa fara a respecta ceremonialul cerut din vechime. Lumea intreaga, cu toate ale ei, facute si nefacute, se afla sub stapinirea vrajitoreasca a sapte mari puteri (scaune ori domnii cum li se mai spune). De aceea, fiecare lucrare ce le este ceruta de vrajitor, trebuie sa fie adresata puterii care o conduce.
 
Cele sapte domnii si-au impartit cerul, pamantul si lumea de dincolo si fiecare a primit pentru sine o zi, o noapte, o stea si o planeta. Tot asa, pentru fiecare putere in parte, corespunde cate o culoare din curcubeu, cate o insusire specifica, cate un viciu, cate un pacat si o virtute.
 
Numele ascunse ale celor sapte domnii ale lumii, care se numesc "incepatorii" magiei albe sau negre. Acestea sunt Anael, Gabriel, Orbiel, Zadiel, Saniel, Mihael si Rafael, iar invocarea lor, chemarea si rostirea acestor nume trebuie sa o faceti cu mare grija si nu in auzul tuturor.
 
Intai trebuie sa stiti ca:
  • Samiel este ingerul lui Marte, stapanitorul durerii;
  • Zadiel, cel al lui Jupiter, incepatorul fiintelor omenesti;
  • Orbiel este puterea lui Saturn, salvatorul celor bolnavi prin mirul sfant;
  • Rafael, cel ce are sub puterea lui planeta Mercur, incepator al desteptaciunii si al miscarii;
  • Anael este ingerul lui Venus, cel care stapaneste casatoria si destinul omului in pereche;
  • Gabriel si Mihail sunt puterile de incaput ale Lunii si Soarelui, cei ce comanda apei si caldurii, intunericului si luminii.
Iata, acum, pe scurt, cateva indrumari de baza pentru a putea lucra cu puterile vrajitoresti. Toate cele ce urmeaza, cautati nu doar sa le cititi, ci sa le memorati bine, pentru ca nu cumva, din neatentie, sa faceti vreo greseala in lucrarile ce le veti incerca. Altfel, mare primejdie va poate astepta. Primejdia vrajilor este aceea ca ele se pot intoarce impotriva rostitorului si facatorului lor, iar uitarea poate aduce dupa sine pierderea puterilor si legarea sufletului in iad. Asadar....ATENTIE MARE!
 
Sunt sapte feluri de lucrari vrajitoresti ce se pot face:
  • Vrajile de pedepsire si de ispasire, vegheate de incepatorul Samiel.
  • Lucrarile de ghicire a viitorului si de aflare a marilor mistere, cele ce stau sub semnul Lunii.
  • Lucrarile pentru oameni de stat, pentru marire si ambitie se fac sub puterea lui Zadiel.
  • Vrajile de dragoste, elixirele si filtrele iubirii sunt chemate de ingerul Anael si stau sub puterea planetei Venus
  • Vrajile care cauta adevarul, stiinta si favorizarea insusirilor placute oamenilor se savarsesc sub puterea lui Rafael
  • Bogatia se cere si capata sau se pierde numai sub semnul Soarelui.
  • Si, in cele din urma, cele mai rele, mai grele si mai periculoase lucrari vrajitoresti, cele de blestem sau de moarte sunt cerute semnului lui Saturn.
Apoi, sa mai stiti ca Rafael este cel ce are pe mana visele si citirea semnelor de orice fel ar fi ele, si bune si rele; Orbiel este cel care cheama asupra lucrarii intreaga putere a Celui de Sus; Mihael aduce adevarul; Anael aduce mila; Samiel aduce dreptatea iar Gabriel aduce viata fara de moarte, secretul tineretii si salvarea sufletelor pacatoase.
 
Sursa: http://www.paranormal.ro
 
O vrăjitoare în credinta populară era o femeie cu puteri magice, ce putea realiza vindecări miraculoase, sau poate aduce nenorociri, după perioada de crestinizare fiind considerată ca fiind în legătură de aliantă cu demonii lui Lucifer.
In perioada evului mediu de suprimare a vrăjitoarelor, din motive de ură invidie, puteau fi înlăturate cu pretextul învinuirii de vrăjitorie puteau fi condamnate persoane de ambele sexe, dar mai ales femei.
 
1 Etimologie
2 Credinta în existenta vrăjitoarelor
3 Prigoana vrăjitoarelor
4 Figuri de vrăjitoare
5 Literatură
6 Vezi si
7 Legături externe
 
1. Etimologie
  • termenul poate fi găsit în Europa începând ca. din anul 1000
  • provine din basme, povesti asociat cu atributii de canibalism, si puteri supranaturale
  • din biblie provine termenul de vrăjitorie si pepdepsirea celor ce o practică
  • acest termen a fost mai precis conturat în actele de condamnare a vrăjitorilor din evul mediu, care procese erau considerate ca o măsură de salvare a unui suflet păcătos.
2. Credinta în existenta vrăjitoarelor
 
Provine din timpurile religiilor politeiste, anterioare crestinismului, când se credea în zâne bune iar cele rele fiind vrăjitoarele, care erau frecvent de sex feminin. Nuielele rupte din gard, sau cozile de mătură erau folosite pentru zbor de vrăjitoare. Credinta despre puterile lor miraculoase de vindecare cu ierburi de leac provine din timpul anterior crestinismului.
 
3. Prigoana vrăjitoarelor
 
Are loc între secolul XV-lea si secolul XIX-lea, ultimul proces a unei vrăjitori are loc în Salem SUA 1888, perioada de apogeu a acestor procese odioase este atinsă în perioada 1450 - 1750, cu toate că masele denuntă deja vrăjitoarea într-o perioadă anterioară autoritătile nu i-au luat măsuri de pedepsire a acestora.
Motivul principal al prigonirii vrăjitoarelor de către inchizitie nu sunt de fapt vrăjitoarele ci pedepsirea ereticilor, pentru a împiedica extinderea ereziei.
 

Mai presus de limita de intelegere.....

 
Raul
 
Orice vrajitoare are o balta unde practica ritualurile vrajitoresti, o balta renumita a fost balta de la Stefanesti , unde se adunau vrajitorii si vrajitoarele , un loc care se situeaza deja intre legenda si realitate, sigur de foarte multi ani nu se mai aude de vrajitori si vrajitoare acolo. De mult, la balta de la Stefanesti , se verificau puterile vrajitoarelor si vrajitorilor , o data pe an se adunau vrajitorii, iar magii vrajitori, un fel de consiliu superior al vrajitorilor, condus de un mare vrajitor, supuneau unui ritual dur pentru toti cei care pretindeau ca au har. Proba consta in legarea la ochi, la maini si la picioare al celui care pretindea ca detinea puterea magiei si a vrajitoriei dupa care era aruncat in apele baltii. Daca intr-adevar avea puterea magica, el ramanea la suprafata iar in cazul in care era un impostor sau o impostoare se inneca fara ca cineva sa incerce sa il salveze. Vultimul vrajitor cu har care a trecut prin aceasta proba a fost mama mea vrajitoare in descendenta directa cu " Mama Dochia " care si-a dovedit puterile in marele cler vrajitoresc din Romania.
 
"Am fost aleasa in primul rand pentru ca asa fusese randuit, nu doar ca, mama avea preferinta sa predea fetei stafeta de la o varsta frageda, 13 ani. De la acea varsta am fost prezenta la toate ritualurile, care au avut rol de pregatire si dezvoltare a acelui "dar" ce urma sa il mostenesc de la mama mea mama.
 
La 14 ani am fost primita in marele cler vrajitoresc din Romania , supusa acelui comitet din care facea parte si bunica mea Sabina, care a murit cind aveam 21 de ani, sigur, eram incoronata , trebuia in noaptea de Sf Andrei sa dau proba singura la balta. Aveam doar 14 ani si vreau sa va spun ca nu am simtit nici macar o clipa frica sau teama , aveam sentimental ca acel lucru il faceam de o viata si ca tot cea ce invtase-m pana atunci incepea sa se lege si sa capete un contur mistic, dand-mi apoi seama ca toate puterile mamei mele incep sa se inradacineze in mine, dandu-mi o usurinta foarte mare in manipulare lor.( farmece blesteme despre vise carti tarot ).
 

Magia Numerelor

NUMEROLOGIA, sau magia numerelor, este o stiinta straveche care se ocupa cu analiza numerica a vietii - a vietii dumneavoastra si a celor din jurul dumneavoastra. Fiind o stiinta bazata pe calcule matematice este deci o cale mai buna de cunoastere.
 

Ce este Numerologia?

Numerologia este de fapt "sora mai mica a astrologiei". Ea va ajuta sa stiti care sunt punctele forte si cele slabe; sa va imbogatiti cunostintele despre oamenii cu care veniti in contact! De exemplu numarul destinului stabileste predispozitiile dumneavoastra, in timp ce analiza numelui evalueaza ceea ce persoana respectiva a realizat pornind de le genetic.
 
Studiile numerologice au ca baza raportarea fiecarei litere la un numar, iar aceste numere vorbesc despre dvs. Cifrele au putere asupra intregului univers, tot ce exista pe pamant, in cosmos si in om, se raporteaza la un numar. Numerologia accepta ca fiecare din fortele naturii se manifesta intr-un mod miraculos daca sunt trezite nu numai de conditiile fizice dar si de actiunile favorabile ale pozitiilor corpurilor ceresti. Din acest motiv numerologia a colaborat tot timpul cu astrologia.
 
Numerologia este la fel de veche ca si astrologia, dar ea a si ramas vreme de secole o stiinta secreta, destinata doar celor initiati. Astazi stiinta numerelor isi face intrarea in viata moderna. E timpul s-o descoperiti si dumneavoastra!
 

Cum ne poate ajuta NUMEROLOGIA?

Am stabilit mai sus ca numerele ne informeaza cu precizie asupra personalitatii celui sau celei care il poarta. Numerele ne permit sa ne descoperim punctele slabe si forte si in felul acesta sa cunoastem aspectele asupra carora trebuie sa intervenim pentru a ne influenta destinul.
 
Omul actioneaza in functie de ceea ce este, ce gandeste si in functie de aspiratiile sale. Iata de ce analiza numelui este extrem de utila in cercetarea destinului. Data nasterii indica traseul existentei, cu alte cuvinte "parcursul combatantului" impreuna cu liniile sale directoare, cu virajele, raspantiile, precum si obstacolele mai greu sau mai usor de depasit. Esentialul este sa stim ce tip de drum trebuie sa urmam si la ce fel de obstacole ne putem astepta.
 
Pornind de la data nasterii, NUMEROLOGIA ne permite sa trasam "drumul de viata" si sa prevedem modul in care se va comporta un individ pe parcursul acesteia, in functie de potentialitatile sale. NUMEROLOGIA nu este numai o stiinta a preziceii si a previziunilor. Ea constituie intrucatva un adevarat ghid al intelegerii, caci numerele trebuie intelese si ameliorate in raport cu sine. Cand este vorba de numere nu exista limite.
 
Studiul complet al graficelor destinului poate constitui obiectul unei ample lucrari. Drumul vietii este stabilit de la nastere si nimeni nu se poate sustrage influentei sale. Nu puteti evita parcursul care v-a fost harazit. In schimb modul de deplasare pe acest drum poate fi schimbat. In consecinta aspectele negative ale unui numar pot fi foarte mult atenuate sau contracarate, multumita unei schimbari de atitudine. Un studiu numerologic face lumina in toate aspectele din destinul dumneavoastra. INCERCATI!
 
Sursa: http://www.astromagie.com
 
 
SOARELE A INTRAT IN BERBEC ANUL ACESTA SI ASA VA FI MULTA VREME DE ACUM INAINTE.
VRAJITOAREA IRINA FACE PREDICTIILE PENTRU FIECARE ZODIE IN PARTE.
 
 
SOARELE  IN  BERBEC
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  . Subiectul se prezinta ca un spirit viu si nelinistit, uneori generos, sublim, constructiv, alteori imprudent, haotic, distructiv. Este cel mai precipitat si dornic de afirmare de sine dintre toti semenii. Ritmul vital se manifesta sub forma unei acceleratii; inceput, reinceput,propulsie,reinnoire,explozie,dezvoltare eruptiva in toate directiile. Dispune de rezerve enorme de energie care, adesea, ii scapa de sub control sub actiunea instinctelor primitive devorante si viguroase. Natura acestui subiect implica strigatul de razboi agresiv, izbucnirile de manie si anarhie, dar si inadaptabilul generos.
COMPORTAMENT.  Detestand cadrul uniform si monotonia, subiectul sesizeaza rapid esentialul unei situatii si se impune in mediu, dominand pe ceilalti cu o voce de comandant si o atitudine ferma. Aceasta poate prezenta si dezavantaje uneori caci, desi vede o problema in totalitate, are tendinta de a neglija detaliile. In relatiile interumane, dorinta lui de a puncta o problema il conduce la reactii bruste sau agresive. In situatii deplasate isi poate controla cu greu nerabdarea si reactioneaza prompt la ofense. Latura vie si satirica a spiritului provoaca amuzamentul tuturor, chiar in momentele cele mai improbabile, si mentine un tonus ridicat discutiilor, dar cand este ingrijorat de propriul interes uita de toti. In orice imprejurare adopta un comportament decis, concluziile sale sunt absolute si abunda in axiome.
PSIHOLOGIE.  Pozitia " exaltata " a Soarelui alimenteaza vitalitatea si exuberanta acestui subiect, ce simte nevoia de actiune, de initiativa, de " explozii " afective. Factorul dominant in psihicul subiectului este activitatea primara asociata cu campul de constiinta actual si delimitativ ce tine de " acum si aici ". Actiunile mentale si fizice au la baza reactivitatea  prompta, imediata, bogata si intensa. Psihanaliza freudiana ar descoperi aici o amplificare a Ego-ului supraalimentata de emanatiile Id-ului. Jung ar regasi cazul tipic de extravertit, unde caracterul coleric este condus de procese nervoase puternice, neechilibrate, excitabile. Subiectul este un Emotiv-Activ-Primar caracterizat prin impulsivitate, reactii prompte si puternice, o incredere absoluta in capacitatile sale. Generos, voluntar, plin de optimism, subiectul are gustul noutatilor, al schimbarilor si perfectiunii. Motivatia actiunilor si a abordarii problemelor este regasita in dorinta de impunere a personalitatii si in credinta in progres. Traverseaza frecvent stari de pasiune si exaltare, in care face proiecte, se lanseaza in aventuri, se precipita in rasturnarea obstacolelor, cauta pericolele doar de dragul riscului. Inteligenta este de tip " intuitie " (introvertita sau extravertita ) si se justifica in acte imediate si transarea rapida a problemelor. Vioi, mobil, cu o mare capacitate de adaptare la orice imprejurari, stabileste cu usurinta contacte cu alte personae, dar nu este inclinat spre sentimente puternice si stabile. Dominantele caracteristice sunt : spiritul novator si indraznet, curajul, energia debordanta, abordarile directe, dragostea de libertate.
 
Colericul activ ; reactiv, agresiv, schimbator, impulsiv, iritabil, isi iese repede din fire. Irascibil si nerabdator, manifesta incredere exagerata in propriile forte, minimizandu-le pe ale altora. Mobilitate si vivacitate a sentimentelor, aptitudine oratorica-expresie a vehementei emotiilor si tendintei de exteriorizare proiectiva. Intregul comportament e condus de sociabilitate, de nevoia de a se raspandi, iar valoarea dominanta este actiunea.
Colericul emotiv ; pe langa existenta puternicului lot de extravertiti apar si persoane introvertite, datorita in primul rand emotivitatii exagerate cat si influentei particulare a factorilor de mediu. Subiectul este caracterizat prin relativa intarire a inhibitiei, de unde retinere emotionala, oscilatie intre activitatea impetuoasa si depresie, inclinatie spre stari de alarma, periodic cuprins de stari de oboseala si indispozitie.
 
 
SOARELE  IN  TAUR
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA ; Subiectul se prezinta ca un spirit ce are nevoie de securitate pentru a se dedica materializarii fortelor creatoare si concretizarii formelor. Subiectul este cel mai posesiv si stabil dintre toti oamenii. Condensand elanul Berbecului si marindu-i stabilitatea prin greutate, se ajunge la un ritm vital lent, insa viguros si constant. Dispune de o mare energie, angrenata insa in bucuria simpla a vietii, unde va dezvolta substanta in toata bogatia de culori si forme, va oferi pacea si fecunditatea.
COMPORTAMENT ; Subiectul doreste realizarea unui cadru fix si a unui element permanent care sa-i permita sa prezinte lumii o fatada solida si stabila. Blocat in rigiditatea atitudinii, el nu sesizeaza esentialul unei situatii, fiind mai preocupat de impunerea unei senzualitati debordante si de captarea semnalelor de afectiune. O data cu destainuirea gandurilor, capitolul este inchis, caci nu trebuie sa va asteptati ca subiectul sa-si schimbe opiniile. In relatiile interumane, conservatorismul si lentoarea sa pot exaspera anturajul si, pentru a feri mediul de enervare, oamenii care il inconjoara ar trebui sa-l stimuleze putin, evitand in acelasi timp declansarea maniei. Exaltarile vietii sunt traite in lumea senzoriala, fiind un dionisiac din acest punct de vedere.
PSIHOLOGIE ; Imaginea taurului masiv, care persevereaza in munca sa, depasind toate obstacolele, actionand in tacere, gandind si regandind actiunile, este cea mai elocventa comparatie. Factorul dominant in psihicul subiectului este activitatea secundara, asociata cu un camp de constiinta lipsit de amploare. Actiunile mentale si fizice au la baza inradacinarea temeinica in realitatea concreta, dorinta de stabilizare si adaptabilitatea lenta. Centrandu-se in jurul instinctului de conservare, subiectul dovedeste o mentalitate rurala, in care fiul si peticul de pamant pe care il mosteneste reprezinta singura ratiune de a fi. Privit psihanalitic, el se incadreaza in categoria instinctiva " orala " datorita prezentei factorilor de cucerire, posesie, absorbtie, asimilare,crestere( ingrasare). De aici provine constanta si fidelitatea, rabdarea si forta statica concentrate si inteligenta lipsita de originalitate dar constructiva. Din punctul de vedere al lui Jung, subiectul se incadreaza in categoria introvertitilor, fiind un Flegmatic nonEmotiv-Activ. Procesele nervoase sunt puternice, echilibrate, dar inerte. Subiectul nu are idei stralucitoare sau originale, nici puncte de vedere noi asupra problemelor vechi, de aceea este surprins de pericole, nefiind capabil sa le constientizeze. El este si o fiinta instinctuala, bine ancorata in realitate si in opiniile sale, dornic de a-si asigura un sistem de securitate precum in munca si in afectiune. Subiectul poate fi caracterizat ca o persoana rabdatoare, perseverenta, practica, ce nu-si asuma riscuri, detesta meschinaria si participa la nenoroc cu un ras gros, induiosat. Cu un nivel de probabilitate mai ridicat pot aparea si urmatoarele doua tipologii :
 
Limfaticul nervos ; este un subEmotiv-subActiv-Secundar, caracterizat printr-un calm aproape imperturbabil, cu reactii emotionale lente, incat pare indiferent. Manifesta o activitate care se reduce la dobandirea strictului necesar, fara agitatie, cu perseverenta adesea impinsa pana la tenacitate. Motivatia este creata de simtul sigur al valorilor si gustul luxului, de unde posibilele inclinatii artistice sau afectiune generoasa.
Sanguinul nervos : este un nonEmotiv-subActiv-Primar, caracterizat prin optimism, voluntariat,manie reductabila. Sustinut de un egoism confortabil, ascunde ambitie sub bonomie si siretenie in scepticismul sau, avand un simt aproximativ al proprietatii altora. Excitabilitatea si instinctele active ofera acestui nativ inclinatii spre pasiuni puternice.
 
 
SOARELE  IN  GEMENI
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA : Natura acestui subiect este considerata drept cea mai juvenila dintre toate semnele. Prefigurand hermafroditismul lui Mercur, el este cel mai comunicativ, adaptabil si versatil. Dispune de mari rezerve de energie, ce sunt in stransa legatura cu functia respiratorie si isi au corespondenta in mobilitate. Ritmul vital se manifesta sub forma unei debordari: schimbari, adaptari, comunicatii, principiul legaturilor multiple. Pornind de la simbolul semnului-Castor si Pollux- totul este dualitate la acest subiect bipolar: interiorul si exteriorul, forma si fondul, expiratia si inspiratia, reprezentand cele doua principii opuse si complementare.
COMPORTAMENT : Detestand cadrul uniform si activitatea  monotona, subiectul este foarte ocupat sa faca, in general, mai multe lucruri deodata, reusind sa-si fixeze constiinta schimbatoare asupra unui lucru numai pe moment. Este exasperant in discutii, intrucat pretinde ca are intotdeauna dreptate si nu-si schimba niciodata opinia.pana la urmatoarea conversatie asupra aceluiasi subiect, cand va adopta o pozitie total opusa sau va nega ca ar fi exprimat vreodata un alt punct de vedere. Intregul sau comportament este menit sa provoace controverse, sa obtina avantaje, sa-si raspandeasca ideile. Asculta plangeri, se revolta, ofera sfaturi, cauta relatiile interumane si intreaga sa atitudine are la baza abilitatea de a parea bine informat, cand de fapt este numai bun jucator.
PSIHOLOGIE : Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica primara, asociata cu mobilitatea si largimea campului constiintei. Actiunile mentale si fizice au la baza dorinta ruperii oricarei legaturi si, implicit, schimbarea. El manevreaza mai bine multimea decat individul, reprezentand tipul omului ce se joaca, rational totusi, cu viata sa, ce-si traieste joaca fiind peste tot si nicaieri, ce cauta comedia dar nu uita tehnica unui cameleon pentru a iesi din impas. Acest Sanguin extravertit este caracterizat de procese nervoase puternice, echilibrate si mobile. Este un nonEmotiv-Activ-Primar, atras de ritmul accelerat al vietii si simtindu-se nelinistit, nervos, cand ritmul incetineste. Dorinta cea mai apriga este sa fie acolo unde e actiunea, indiferent despre ce actiune este vorba, numai sa fie noua si spirituala. Subiectul cauta meserii diverse, cauta activitati diverse, relatii diverse, dar motivatia fundamentala consta in cautarea schimbarii menite sa-i incarce bateriile sufletului. Dominantele caracteristice sunt: spiritualitatea, supletea, adaptabilitatea, elocventa, atractia catre varietate si miscare, nevoia de a epata, gustul veseliei, al placerilor si al calatoriilor. In sinea sa este un egoist practic, dar hazardat, ce risca pentru teluri imprudente. In acest caz sunt posibile mai multe variante, dintre care analizam pe cele cu probabilitate mai mare de aparitie:
 
Sanguinul nervos ; este un subEmotiv-subActiv, cu o mare suplete spirituala si intelectuala, cu sensibilitate instabila si o puternica natura aeriana. Purtand in el nelinistea vestitoare a marilor creatii, este interesat de fondul problemelor. Pe plan afectiv apar sentimente vii, dar in miscare, fiind permanent condus de impulsuri succesive, in cautarea unor noi emotii, intr-un : prezent " cat mai intens si entuziasmant.
Sanguinul viu ; este un nonEmotiv-Activ deosebit de practic, ce este interesat de latura comerciala a existentei. Acest oportunist fara inima si-a creat niste concepte curioase din anumite puncte de vedere ; copiaza idei, imita atitudini, foloseste abilitatea in locul inventivitatii. Legile si uzantele nu sunt considerate cu prea mare gravitate, fiind suficienta cunoasterea lor, pentru a le aplica in mod inteligent. Traverseaza viata imbinand sarcasmul cu spiritualul, fiind un fel de spirit fara suflet.
Sanguinul paracoleric ; este un subEmotiv-Activ, cu reactii bruste si cordiale, prin care subiectul lasa o falsa impresie de emotivitate. Exuberant, el ascunde sub o exteriorizare afectuoasa o raceala egoista si o neta dominare a ambitiilor sale. Este un om fara scrupule, dar cu o mare putere de adaptare, suplete si curaj fizic.
Alte variante : Sanguinul calm : avizat, prudent, istet, cinic; Sanguinul uscat : critic, pozitivist, abstract, sceptic.
 
 
SOARELE  IN  RAC
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  : Prefigurand atat procesele de conceptie si gesatatie cat si carapacea care le acopera pentru a le proteja, subiectul se incadreaza in simbolul vietii vegetative instinctuale. Reprezinta nativul la care protectia si sensibilitatea ating cotele cele mai inalte. Imaginatia fecunda, ca efect al subconstientului, induce o reprezentare a ritmului vital asemanatoare cu valul care patrunde si se retrage periodic pe o plaja, cu miscarea de flux si reflux. Acest nativ poseda energie sub forma potentiala, retinuta, alimentata de credinta, intuitie si inconstient, menita sa sustina simbolul continuitatii vietii: mama, maternitatea, caminul. 
COMPORTAMENT  : Nu este usor de inteles, datorita conflictelor interioare. Parcurge perioade in care este dispus sa asculte cu simpatie necazurile altora si face tot ce poate pentru a-i ajuta, si momente in care nu se intereseaza decat de sine. In relatiile interumane el poate arata o latura protectoare, serviabila, buna, sau alta insensibila, suparata, acra ori recalcitranta. Tendinta de a oscila se manifesta pregnant in grupul de prieteni, in care raneste cu usurinta prin remarci nesocotite si fraza dure, fiind in acelasi timp extrem de sensibil la cuvinte si la critica. Totodata, sub acest exterior dur si poate respingator se ascunde o mare vulnerabilitate. 
PSIHOLOGIE  : Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica secundara, introvertit-contemplativa, asociata cu romantism si camp interior de cunostiinta. Activitatea fizica si mentala se supune complxului matern care, in anumite conditii ce afecteaza sensibilitatea, poate conduce spre traume psihice. Structura de baza este aceea a unui "supraemotiv-subactiv" aflat intr-o continua tensiune, ce prefera sa-si viseze viata sau sa-si traiasca visul. Datorita vietii vegetative, subiectul manevreaza mai bine adancurile sufletului preferand interiorul exteriorului, intimul in locul socialului, visarea in locul actiunii mama sau familia in locul semenilor. Motivatia actiunilor consta in identificarea cu mama sa, in atasarea fata de amintiri si familie sau in refugiul oferit de trecut, de copilarie. Acet sentimental imaginativ deturneaza sensul faptelor pentru a le adapta gustului pronuntat de feerie si fantastic intalnit in basmele populare. In acelasi timp traieste si in prezent actionand cu tenacitate si prudenta in apararea intereselor in afaceri sau a valorilor sale intime. Dominantele caracteristice sunt : bunatatea, sensibilitatea, solicitudinea, economia, perspicacitatea. Tipurile mai des intalnite sunt :
 
Limfaticul-paranervos: este un Emotiv-nonActiv, caracterizat printr-o emotivitate refulata, exprimata prin ganduri intens dureroase, prin ingrijorare fata de sine, prin meditatii asupra sensului vietii. Un indecis veleitar si un melancolic liric, subiectul tinde spre ocupatii domestice colorate de un gust de senzational. Protector si prudent, el traieste numai prin sentimente morale, este atasat de obiceiuri si foloseste memoria excelenta pentru a face apel la trecut si frumoasele vremuri de demult. Uneori temator si inhibat, foloseste duritatea exterioara ca o carapace protectoare. Foarte sensibil la cultura, date si evenimente, el manifesta interes pentru faptul istoric intr-o larga acceptiune.
Nervosul-paralimfatic : este un nonEmotiv-subActiv, caracterizat printr-o anumita tenacitate in abordarea vietii, printr-o excelenta intuitie si instincte corecte. Mult mai preocupat de innoirea senzatiilor decat de aprofundarea lor, subiectul cade prada contradictiilor si ambalarilor succesive, doreste schimbari. Tensiunea interioara si tendinta de a se ingrijora ofer defulari spre atitudini capricioase, relatii de infidelitate fata de obiecte sau oameni. Lipsit de marinimie si preocupat de procurarea unui anume confort, el este permanent atasat de imaginea Ego-ului sensibil si susceptibil.
Alte variante : Limfaticul sentimental : capacitate de sintonie cu mediul, introspectie si neliniste ce favorizeaza analiza extrem de scrupuloasa; Limfaticul melancolic : cauta solitudine, indiferent fata de fenomenele externe.
 
 
SOARELE  IN  LEU
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  : Spiritul acestui subiect se afla sub semnul afirmarii depline a personalitatii, a vointei si a constiintei de sine, reprezentand tot ceea ce este "regal"in viata psihica. Subiectul este cel mai impresionant si puternic dintre toti nativii, reusind sa sintetizeze in propria persoana instinctele cele mai nobile, susceptibile sa joace rolul unui adevarat supra-eu. Ritmul vital castiga indiscernamant, capatand expresia unei energii disciplinate, individualizate, iradiind de lumina si caldura. Nativul dispune de o mare energie, de o forta atotstapanitoare pe care o revarsa cu generozitate asupra semenilor. 
COMPORTAMENT  : Subiectul se simte minunat intr-un cadru deschis, agreabil, eventual fastuos, care ii permite etalarea calitatilor si smulgerea ropotelor de aplauze. In relatiile umane dovedeste multa caldura si farmec, abordand cu spontaneitate orice discutie sau actiune. Comportamentul sau nu are nimic complicat sau dificil de inteles; este pur si simplu stapanul. Singurul element particular il reprezinta gustul pronuntat pentru teatral, care ii provoaca atitudini pline de sine si necesitatea unei ambiante somptuoase, cu unica dorinta de a deveni centrul de interes. Este susceptibil la cuvinte, dar nu lasa sa se intrevada nimic, iar o injustitie este tratata cu indiferenta maiestoasa. 
PSIHOLOGIE  : Soarele aflat "in domiciliu" implica momente de mobilizare a vointei si actiunea energica a acestei adevarate forte a naturii. Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica primara, asociata cu incredere si aplomb si constiinta propriei vitalitati. Prin prisma lui Jung decelam in structura de baza tipul extravertit subEmotiv-Activ-Primar, cu procese nervoase puternice, echilibrate, active. Actiunile mentale si fizice se supun temperamentului biliar, cu reactii nervoase mai echilibrate si mai putin excitabile decat in cazul nativului cu Soarele in Berbec. Spiritul creator si entuziast induce ambitii si dorinta de cucerire si permite certitudini si fericire senina. El pastreaza convingerea ca, ordonand activitatea sau chiar viata semenilor, le va face un mare serviciu si acestora le va fi cu mult mai bine. Motivatia multor actiuni sau a modului in care abordeaza problemele, devine explicabila prin tendinta subiectului de a cauta un ideal dominant, ce urmeaza sa devina sensul vietii sale si care sa-i satisfaca din plin nevoia de prestigiu. Dominantele caracteristice acestui nativ sunt : generozitatea, spiritul larg, calitati de organizare, optimismul, expansivitatea. Variantele cele mai probabile sunt urmatoarele :
 
Colericul pasionat : este un subEmotiv-Activ, caracterizat prin sentimente durabile, o mare rezistenta, impulsivitate si incredere exagerata in propriile forte. Subiectul are un psihic combativ (viril sau entuziast), ce se indreapta, intr-un mod realist, spre expansiune si simt de organizare. Urmareste idei mari, sesizeaza ansamblul unui proiect sau este atras de discutii, parand mai bine informat decat in realitate si uitand adesea de amanunte. Tendinta de a urmari grandoarea materiala il face sa ignore elementele subiective ori idealiste ale vietii sau sa se dezintereseze de elementele ce nu se incadreaza telului sau.
Colericul senzitiv : este un Emotiv-subActiv ce corespunde variantei idealiste a pasionatului, caracterizat printr-o slabire a egocentrismului si o intarire a introspectiei si a sensibilitatii. Subiectul are un psihic activ (creator sau umanitar), ce apreciaza discutiile intelectuale, gandeste intr-o maniera constructiva, se indreapta spre onoare si grandoare spirituala. Afectuos, optimist, entuziast, reprezinta o veritabila raza de soare pentru ceilalti si poate aceasta este misiunea sa in viata. Puterea artei, inspiratia si dispozitia artistica ii permit sa devina centrul de interes si de propagare a caldurii si farmecului.
Alte variante : Colericul tip Hercule, masiv, lent, unilateral; Colericul tip Apollo: maiestos, stralucitor prin sine, inclinatie artistica.
 
 
SOARELE  IN  FECIOARA
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  : Spiritul acestui subiect inclina spre socializarea profitului si conventii supuse bunului simt. El este dotat cu natura cea mai critica, cea mai analitica si plina de demarcatii dintre toate semnele, prefigurand omul care isi cauta adevarata masura in logica. Dispune de mari rezerve de energie nervoasa, dar nestiind sa se destinda, elanul vital este in declin continuu. Ritmul vital se canalizeaza spre acuitatea spiritului, manifestandu-se sub forma comertului de bunuri regulamentare sau cuvinte ori stabilind distinctii, separatii, clasamente.
COMPORTAMENT  : Apreciind cadrul uniform si activitatea constanta, subiectul este foarte interesat sa caute perfectiunea in ansambulu relatiilor. El resimte nevoia de a fi util si de a servi, dar numai pe baza dezvoltarii spiritului critic. Ordinea si precizia lui naturala refuza instinctele, il obliga sa reflecteze inaintea oricarei actiuni, chiar cu tendinta de a desface firul in patru. Intregul sau comportament se bazeaza pe distantare pana intelege exact de ce, pentru ce, cand si unde, pana asimileaza faptele intr-o maniera analitica, neomitand nici un detaliu. Daca isi gaseste echilibrul, latura sa amabila si bunavointa il pot face un foarte bun prieten, iat in aceste circumstante rezerva sa poate fi extrem de agreabila.
PSIHOLOGIE  : Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de pozitia secundara, asociata cu lipsa de amploare a campului de constiinta. Actiunile mentale si fizice au la baza atasamentul fata de principii, satisfacerea nevoii de autodeterminare si de disciplinare controlata a vietii. Datorita componentei selective, manifestarile psihice sunt deliberate, conservatoare si indreptate spre activitati dificile, laborioase, ingrate sau penibile. Nelinistea latenta si rezerva conduc la dificultati de adaptare si integrare in mediul ambient, iar solutia adoptata este atitudinea bazata pe un plan rezonabil, pe judecata lucida, rece si preferinta catre drumuri si acte perfectibile. Jung ar privi subiectul ca un introvertit ce cauta securitatea si foloseste mecanisme de protectie impotriva instinctelor sub forma retragerii in Sine (sentiment de inferioritate, sobrietate, pudoare.). Structura de baza este a unui nonEmotiv-Activ practic si realist, dominat, in conceptie freudiana, de insumarea dintre "complexul anal" si "complexul lui Oedip". Motivatia atitudinii o reprezinta cautarea propriei
meniri in cultura si perfectiune morala. Dominantele caracteristice sunt mania detaliului, temporizare, cinste, scepticism, puritate, analiza lucida. Desi acest semn nu este dual, datorita versitalitatii mercuriene sunt posibile trei manifestari ale caracterului dupa trei directii spatiale
 
Flegmaticul paranervos : nonEmotiv-subActiv-Secundar, caracterizat prin inhibitie si solemnitate. Il putem considera drept componenta dupa aceiasi axa (sa zicem Ox) cu Fecioara; subiectul este retinut, tacut, indescifrabil, creeaza impresia ca priveste prin tine. Analizat prin prisma psihanalizei freudiene, el corespunde "complexului anal reprimat" : tendinta generala de control, de disciplinare, de stapanire.
Flegmaticul parasanguin : nonEmotiv-subActiv-Primar, caracterizat prin reactii rapide, emotii mai intense, comunicare vivace. Il putem considera drept componenta dupa acelasi plan (sa zicem xOy) cu Fecioara; subiectul este mai echilibrat, mai sociabil, cu procese afective constante. Mai exuberant, el face unele compromisuri pentru a mentine armonia, dar nu va uita cuvintele taioase si necrutatoare cand este jignit.
Limfaticul paracoleric : subEmotiv-subActiv-Primar, caracterizat prin reactii instinctive, agresive, autoritare. Il putem considera drept componenta perpendiculara pe plan (axa Oz) cu Fecioara, apropiindu-se mai mult de manifestarile Scorpionului. Psihanaliza l-ar incadra in "complexul anal destins" unde predomina o corespondenta intre rational si irational si fuziune intre scepticism si superstitie Subiectul prezinta in exterior o stare de relaxare ce ascunde o ambivalenta periculoasa intre interior si exterior sau viceversa, putand ajunge un cinstit in ipocrizia sa ori un libertin nevinovat.
 
 
SOARELE  IN BALANTA
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA : Natura acestui subiect este caracterizata printr-un echilibru fragil, provocat de transformarea treptata, uneori prin sublimare directa, a energiei exterioare in energie interioara. Aceasta perioada de repaus rational, plina totusi de inspiratie, conduce la cel mai armonios si social nativ dintre toate semnele. Ritmul vital plasat intr-o zona de crepuscul valorizeaza tendintele la detasare, la renuntare, prefigurand victoria spiritului asupra materiei. Esenta venusiana ofera o noua masura activitatii solare prin introducerea conceptului de complementar, de nuante si semitonuri, de varianta alternativa fata de brutal si acut.
COMPORTAMENT : Subiectul apreciaza cadrul de viata armonios, in care dragostea se manifesta in toata splendoarea sa. El are nevoie de un mediu plin de afectiune, care sa raspunda elanurilor sale, in care iubirea sa fie unicul criteriu, si nu poate admite existenta persoanelor lipsite de reactii generoase. Alegerea subiectelor de discutie, atitudinea, comportamentul, toate reactiile sale constituie o atmosfera plina de farmec si seductie, propice destinderii. Pentru a evita disputele si situatiile disonante, subiectul poate fi putin cameleon sau poate adopta o "poza" pe care o exploateaza in mod constient. Simpatia intelectuala nutrita pentru o persoana va fi echilibrata de antipatia profunda pentru o alta confirmand inca o data echilibrul semnului.
PSIHOLOGIE : Soarele, aflat "in cadere", genereaza multiple momente de slabire a vointei si de deficit energetic, compensate oarecum prin activarea idealista a spiritului justitiar. Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica secundara, asociata cu amploarea campului constiintei, centrata pe rafinamentul estetic sau spiritual. Actiunile mentale si fizice au la baza nonsalanta si ezitarea intre doua solicitari opuse, penduland alternativ intre spontaneitate si meditatie, abandon si manie, atac si recul in fata vietii. Motivatia indeciziei este simpla: intuitia ii ofera o viziune de ansamblu asupra tuturor aspectelor problemei, dar intampina dificultati in optarea pentru una dintre solutii. Aici este vorba de o intrepatrundere a nuantelor oferite de nervosul saturnian, delicat dar expansiv, si sanguinul venusian, aerian, dar care si-a pierdut plasticitatea. Acest romantic rafinat si conciliant este predestinat sa se implineasca prin schimbari dar nu reuseste sa-si structureze sensul faptelor si sa-si stabilizeze propria opinie. Plin de farmec, isi poarta diplomatia si amabilitatea cautand armonia si conditiile de viata agreabile. Dominantele caracteristice sunt legate de dispozitia efeminata, de temperamentul social, adaptabil si cateodata oportunist, inclinat spre compromis si concesii.In functie de coloratura oferita sunt mai probabile doua cazuri:
 
Sanguinul paralimfatic: subEmotiv-subActiv-Secundar, caracterizat prin: sensibilitate instabila, dar cu o mare doza de afectiune, ce-l leaga de lume printr-o multime de fire. Componenta extravertita favorizeaza elanurile generoase, reusind sa anime totul in jur, sa castige sentimente, sa descreteasca frunti. Este un ospitalier optimist ce nu suporta solitudinea, ce se abandoneaza si se ataseaza spontan de anturaj, de familie, de oameni.
Sanguinul paranervos: nonEmotiv-Activ-nonPrimar, caracterizat prin egalitatea trairilor, calm, liniste senina. Componenta introvertita amplifica incertitudinea resimtita in fata unei persoane, sentimentul se concentreaza si castiga in intensitate, dar are mai multa fragilitate. Aerul calm si agreabil ce completeaza caracterul rezervat al subiectului reprezinta numai o aparenta sub care gasim pasiuni acute, o sensibilitate usor de ranit si suferinta pentru altul.
Alte variante: Sentimentalul: vulnerabilitate specifica, in care impresiile minime, mai ales sociale, produc o violenta zguduire psihica. Aceasta emotivitate este specializata, caci alte fenomene, chiar grave, il lasa indiferent. Melancolicul: cauta solitudinea, isi alimenteaza viata interna cu fragmente hiperbolizate ale trecutului, depresie, anxietate.
 
 
SOARELE  IN  SCORPION
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  : In acest subiect se dezvolta intreaga duritate a dezintegrarii valorilor exterioare, in paralel cu capacitatea de a se ridica deasupra problemelor si antagonismelor terestre. Este cel mai ardent si pasionat dintre toate semnele. Dispune de mari rezerve de energie ce imbraca o latura excitata si dinamica, aflate in stransa corelatie cu sexul, cu intreaga sa putere creatoare si conceptuala. Ritmul vital se manifesta sub forma unor transformari, a unor cutremure, iar imaginea unui vulcan pe cale de a erupe este cea mai potrivita; tenebrele (negativ) sau profunzimea (pozitiv) se revolta, actioneaza prin impulsuri agresive, explodeaza, distruge, descompune. 
COMPORTAMENT  : Daca ridicam pasiunea la superlativ si o corelam cu revolta impotriva monotoniei, reusim sa intelegem ceva din atitudinile acestui nativ. Este capabil sa paraseasca o cale pentru o alta poate muncii cu incrancenare pentru a reusi intr-o cariera si, pentru ratiuni atat de profunde in el, dar de neinteles pentru altii, distruge totul, pentru a reincepe de la zero. Pasiunea se extinde asupra tuturor sectoarelor vietii; in opinii politice, in munca sa, in relatiile si placerile sale, iar gelozia nu este neaparat legata de dragoste. La inceputul unor relatii interumane, el pare retinut dar, curand, apare la suprafata latura decisiva sau excesiva. Cauta fondul problemelor, caci spiritul analitic si intuitia excelenta ii permit sa ocoleasca forma, si are aproape intotdeauna dreptate asupra modului de abordare. Un element particular este reprezentat de tendinta de analizare a reactiilor personale in fata unei situatii, analiza ce depaseste problema insasi. 
PSIHOLOGIE  : Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica primara asociata cu adancimea campului de constiinta. Actiunile mentale si fizice sunt dictate de angoasa, de afinitati, de convulsiile vietii. Motivatia impulsurilor violente nu este suficient explicata prin temperamentul biliar sau prin instinctul sexual, ce se prelungeste asupra tuturor aspectelor creatoare. Aici este vorba de un foc profund, interior, ce alimenteaza retorta in care se infrunta, intr-o ambianta intensiva, cele doua mari instincte : agresivitatea si erotismul. Freud ar putea spune ca se regaseste aici corespondenta psihanalitica cu anusul, cu functiile sale : dejectie, expulzare, lichidare, corupere, recompensa. Probabil ca acest nativ cauta mai binele care, adesea, este dusmanul binelui. Emotiile intense, alimentate prin integrarea, deplasarea sau sublimarea erotismului, se indreapta spre extreme, spre realism brutal ori idealism mistic, atasament ori repulsie, dragoste ori moarte. Jung ar privi subiectul ca un introvertit constient de Sine, ce foloseste mecanisme de protectie sub forma atacului disperat, sublime sau abject. Dominantele caracteristice sunt imaginatia, perseverenta, dinamica fascinanta si plina de mister. In afara de caracteristica principala mai pot aparea doua tipologii ce corespund unui exces sau unei retineri  prin dozarile diferentiate a impulsurilor :
 
Pasionatul coleric : procese nervoase interiorizate, puternice dar neechilibrate. Natura individualista, libertina, refractara la orice forma de constrangere sau conveniente sociale, e caracterizat prin reactii agresive, reactive, excitabile. Caracterul ce corespunde "complexului anal relaxat" este alimentat de vointa puternica, pasionala, autoritate, putere creatoare.
Nervosul inhibat : procese nervoase, interiorizate, active si echilibrate. Natura ordonata, mai disciplinata si mai atasata de reguli respectabile, este caracterizata prin reactii anxioase, active sau seci, dar permanent controlate. Caracterul ce corespunde "complexului anal retinut", este alimentat de o inalta constiinta, de principii morale, de impulsuri mai mult critice decat creatoare. Se creeaza o fuziune echilibrata intre rational si irational. Acest subiect se apropie mult de nativii cu Soarele in Fecioara.
Tip mixt : se caracterizeaza prin coexistenta celor doua tipologii, intre care poate exista o alternanta sau o ambivalenta. Nativul va reactiona de la caz la caz, in functie de imprejurari particulare sau de nivelul de cultura. Sunt posibile multiple antagonisme de tipul interior-exterior sau personal-social, curatenie fizica si mizerie morala, viata burgheza si opinii revolutionare, ordonat in particular si dezordonat in societate, idealist si reptilian, sau invers.
 
 
SOARELE IN SAGETATOR
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA : Spiritul acestui subiect se afla in cautarea fuziunii, dar  nu este suficient de matur pentru a activa principiul coeziunii si al globalului. Este cel mai expansiv, independent si dornic de explorare dintre toti nativii. Desi nu a reusit sa depaseasca planul inferior (animalic), el cauta cu seninatate contopirea cu planul superior (divinul) rezultanta fiind adesea un mixaj ciudat. Ritmul vital se manifesta sub forma unor debordari: schimbari, actiuni, neastampar, reeducare a sufletului si inglobarea unificatoare in materie.
COMPORTAMENT : Detestand cadrul uniform, spatiile inchise fizic, afectiv sau moral, subiectul cauta, adesea imprudent, placerile excesive si nonconformismul. Actiunile si discutiile ii permit sa exploreze domenii noi si sa acumuleze cunostinte pe care le va pune in valoare mai tarziu. In relatiile interumane abordeaza persoane si probleme intr-o maniera originala; considera fiecare om sau situatie sub unghiuri diferite si adesea neobisnuite si procedeaza inevitabil la un mare numar de reevaluari. Specific atitudinii sale este neglijarea detaliilor, fiind mai interesat de dificultatea unei solutii decat de problema propriu-zisa.
PSIHOLOGIE : Factorul dominant este reprezentat de activitatea psihica primara asociata cu intensitatea, mobilitatea si deschiderea campului de constiinta al subiectului. Actiunile mentale si fizice au la baza expansiunea care cauta propriile limite si, in conceptia sa, " a calatori plin de speranta este cu mult mai bine decat a ajunge". Subiectul este motivat spre explorarea necunoscutului, fie pe plan intelectual, si de aceea aspira catre alte spatii, alta dimensiune sau spre inaltare printr-un elan de participare. Jung ar avea in acest subiect exemplul clasic de extravertit cu procese nervoase puternice, neechilibrate, active. Deosebirea fata de celelalte tipuri de colerici consta in atenuarea reactivitatii, agresivitatii si dezvoltarea optimismului si a neastamparului. Dorinta de integrare in viata colectiva este insotita permanent de revoltele stimulatoare contra puterii sau a dominatiei. Dominantele caracteristice sunt: loialitatea, optimismul, independenta, adaptabilitatea. Imbinarea in proportii diferite a naturii animale si spirituale (vezi Centaurul) ofera mai multe variante probabile;
 
Sanguinul-coleric echilibrat: subiectul apartine tipului Emotiv-subActiv-Primar, cu procese nervoase puternice, echilibrate, mobile, adaptive. El tinde spre elementul social devenind un partizan al legalitatii si al ordinii, un adept al conventiilor si conformismului confortabil. Jovial, sincer, cu bune maniere, poseda un spirit larg, intelepciune si e indragostit de prestigiu.
Colericul extravertit: subiectul apartine tipului Emotiv-Activ-Primar, cu procese nervoase puternice, neechilibrate, excitabile. Extrem de mobil, el tinde spre noi orizonturi, condus de motivatia fie a calatoriilor si a vivacitatii impulsive, fie a intalnirii cu aventura si a explorarilor. Reactiv, neastamparat, euforic, e indragostit de propriul temperament nomad si vesnic in cautarea lui "si dupa aceea.".
Sanguinul introvertit: subiectul apartine tipului nonEmotiv-subActiv-nonPrimar, cu procese nervoase puternice, stabile, calme. El aspira la atingerea planului moral sau spiritual, caci in psihicul sau primeaza obiective morale aparent inaccesibile sau o originala intalnire cu Sine. Spiritul, proiectat permanent mai departe, pare ca vizeaza o aventura intelectuala, o intelepciune sau un ideal aflate la capatul calatoriei interioare. Elanul sau este indreptat spre filosofie, cultura, religie, autoperfectionare. Intelept, cu spirit larg, adesea clarvazator, reuseste sa atinga formele elevate ale cunoasterii, primind respectul si aprecierea semenilor.
 
 
SOARE  IN  CAPRICORN
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA : In acest caz, subiectul se prezinta ca un spirit extrem de rational si serios, care isi este suficient lui insusi. Este cel mai prudent, ambitios si calculat dintre toate semnele, ce prefigureaza concentrarea naturii in severa sa grandoare. Dispunand de mari rezerve de energie, el reflecta stadiul de imaginare, proiectare si punere in forma, de constituire a matricei conceptuale. Ritmul vital se manifesta sub forma schimbarilor linistite, dar sigure sub forma unor concepte ce tind spre impersonal, spre dematerializare, spre organizarea eliberarii de terestru si inaltare spre culmi.
COMPORTAMENT : Linistea oferita de un cadru uniform permite subiectului sa mediteze intr-o maniera constructiva pentru a stabili in detaliu proiectele pe termen lung. Este un conformist care, nesesizand prea repede o situatie, prefera sa suporte cu stoicism conditiile, relatiile sau incercarile vietii. Avand dificultati de implicare, refuza sa se identifice cu generatia tanara, fiind in acelasi timp capabil sa renunte la tot ce nu corespunde exigentelor si sa persevereze cand a decis sa se angajeze in actiune. El gaseste relatiile umane dificile datorita unei incapacitati in comunicare ce provine din timiditate sau faptului ca acorda o mai mare importanta problemelor serioase. Chiar daca are un comportament mai mult taciturn, poseda simtul umorului si remarcile sale seci pot fi extrem de amuzante.
PSIHOLOGIE : Factorul dominant in psihologia subiectului este reprezentat de activitatea psihica secundara asociata cu stabilitatea si campul interior de constiinta. Activitatea fizica si mentala se edifica intr-o miscare de concentrare ce exclude orice exteriorizare, prin lipsa de emotivitate, reala sau aparenta, cu scopul de a-si asigura un autocontrol absolut. Psihanaliza freudiana ar regasi la acest subiect"complexul anal reprimat", dar neinsotit de "complexul lui Oedip" caracteristic nativului cu Soarele in Fecioara. Pentru Jung este cazul ideal de introvertit cu procese nervoase puternice, echilibrate, controlate. Subiectul cauta securitatea in mod activ si foloseste mecanisme de protectie impotriva instinctelor, sub forma retragerii in Sine (stabilitate si ponderare, raceala pana la sobrietate, meditatie si pesimism, solitudine si melancolie.)Motivatia conceptiilor si actiunilor este oferita de ambitia ce-l propulseaza pe scara sociala, de dorinta de competitie, mai ales cu sine. Dominantele caracteristice sunt oferite de rabdare si perseverenta, un solid echilibru prin stapanirea sentimentelor si fermitatea caracterului, de raceala si disciplina unuia care calculeaza totul. Dintre multimea de variante se detaseaza cu o mare probabilitate urmatoarele tipuri :
 
Flegmaticul paralimfatic :corespunde temperamentului nervos si melancolic. Este un non-Emotiv-subActiv-Secundar, cu procese nervoase puternice, echilibrate si imobile, caracterizat printr-o detasare fata de posesiunile materiale sau fata de lumea terestra. Tensiunea interioara generata de o ambitie nedefulata devine relevanta printr-o umilinta scrupuloasa, printr-o abandonare a bunurilor, dar mai ales printr-un interes ce propulseaza spre asceza spirituala. Meditativ si contemplativ, subiectul refuza total supunerea in fata instinctului si traieste prin structura morala, prin densitatea ideilor, prin asceza. El prefera consacrarea totala a sinelui spre ceilalti sau calea dedicata marilor opere pe pante aride care conduc spre celest ("per aspera ad astra").
Flegmaticul paracoleric : corespunde temperamentului nervos si pasionat. Este un Emotiv-Activ-Secundar, cu procese nervoase puternice, echilibrate, agresive, caracterizat printr-o avida afirmare de sine. Acest ambitios insetat de inaltari sociale poarta in el dorinta de putere si un orgoliu dedicat dominatiei. Traverseaza viata imbinand incapatanarea rabdatoare cu supletea diplomatica, calculul rece cu vointa bine intrebuintata, fiind un fel de spirit fara suflet. Dorind o certificare din partea semenilor a valorii personalitatii sale, el actioneaza in tacere, cu luciditate si dupa o lunga premeditare, pentru a urca treptele recunoasterii sociale.
Flegmaticul parasanguin : corespunde temperamentului sanguin sec. Este un nonEmotiv-Activ-nonPrimar, cu procese nervoase puternice, echilibrate, inerte, caracterizat printr-o rigiditate controlata ce nu exclude aplombul si spiritul de echipa. Acest nervos, dur ca o stanca si detasat de imaginea Ego-ului in ochii semenilor, are ca trasaturi dominante severitatea, asprimea, uscaciunea. Adopta o conduita ce impune densitatea ideilor, incapatanarea benefica si fixitatea cadrului pentru protectia semenilor si spre a oferi certitudini in avantajul tuturor. Robustetea si sangele rece genereaza cea mai potrivita persoana pentru pozitia de conducere.
 
 
SOARELE  IN  VARSATOR
 
REPREZENTARE  OBIECTIVA  : Natura acestui subiect tinde sa refuze implinirea individuala pentru a avea acces la stadiul superior al spiritului. Este cel mai independent si mai uman dintre toate semnele, incercand ca prin acceptarea celorlalti si impreuna cu ei sa atinga destinatia apartenentei universale. Ritmul vital se manifesta sub forma reformatoare a asimilarii elementului terestru pentru revalorizare, a bucuriei in realizare si a placerii de a se pierde in savarsire. Dispune de mari potentiale energetice, ce sunt in stransa legatura cu integrarea spirituala, cu afinitatile elective, cu fraternizarea universala.
COMPORTAMENT  : Detestand cadrul uniform si activitatea monotona, subiectul este gata de actiune in orice moment. Binevoitor si intelegator, desi adesea inconstant, este dornic sa ajute pe altii, sa ofere sfaturi competente, chiar daca o face intr-o maniera detasata. Se simte in el un element distant care te impiedica sa te simti aproape; probabil comportamentul independent, care capata pentru el o importanta capitala si caruia ii poate sacrifica orice, inclusiv o relatie afectiva, sau dragostea lui pentru cauzele nobile ori pasiunea, cam excentrica, cu care se ocupa de opere de binefacere. In principiu, putin interesat de ce gandesc cu adevarat altii, subiectul nu se preocupa de ideile lor si nu-si da osteneala de a-si construi o opinie asupra comportamentului celorlalti. El prefera atitudinea originala ce se poate exprima prin aplicatii noi sau prin dispozitii artistice ori stiintifice. El cauta originalitatea cu orice pret, devenind un excentric, un pseudoartist, sau face dovada unei distractii dintre cele mai nonconformiste. 
PSIHOLOGIE  : Pozitia in "exil" a Soarelui are implicatii profunde in psihicul subiectului, generand o natura intima, serafica, ce apartine mai mult angelicului decat terestrului. Factorul dominant in psihicul nativului e reprezentat de activitatea primara, asociata cu mobilitatea intensiva si largimea campului constiintei. Actiunile mentale si fizice au la baza dorinta de detasare de Sine, de eliberare spontana de greutatea elementelor materiale, de a se degaja de pulsiunile instinctuale. Structura de baza, privita prin prisma lui Jung, este a unui extravertit cu o puternica limpezime spirituala, a unui nonEmotiv-Activ ce tinteste catre o anumita seninatate. Spiritul acestui subiect se indeparteaza de instinct, resimtit ca o opacitate contrara naturii sale aeriene, volatile, transparente. El abordeaza problemele intr-o maniera analitica, pasiunea atingandu-l fara sa-l tulbure, aspirand catre armonia caracterului si catre facilitate de a trai, cu o certa dispozitie spirituala. Motivatia actiunilor si mai ales a daruirii de sine consta in convingerea profunda ca nu-si apartine siesi, ca trebuie sa reverse spiritul umanitar asupra celorlalti, ca ofranda necesara pentru temelia unei constructii si bunastarea spirituala viitoare. Ceea ce conteaza in viata sa este mai putin rezultatul material, fata de care manifesta un dezinteres adesea excesiv, cat aceea experienta umana de reusita. Dominantele caracteristice sunt : spiritul reformator de avangarda, original sau inventiv, idealismul si loialitatea, fidelitatea si cordialitatea, implicate mai ales in sensul prieteniei, atat de pronuntate. In functie de gradul de constientizare apar mai multe orientari dintre care analizam pe cele cu probabilitate mai mare de aparitie :
 
Sanguinul paracoleric : corespunde unei variante a temperamentului pasionat, unde apar multiple accente nervoase. Este un nonEmotiv-Activ-Primar cu procese nervoase puternice, echilibrate, mobile, caracterizat printr-o sete nebuna de lipsa de masura si o intelectualizare lipsita de tact. Acest aventurier original sau excentric refuza tiparele si poarta in el dorinta de a merge pana la limita extrema a puterii sale, de a impinge tot mai departe limitele imposibilului, de a cauta absolutul. Cand independent, cand individualist, subiectul aspira sa evite cararile batute si traverseaza viata imbinand gingasia cu puterea sau visul uman cu aventura prometeica. El rupe rutina si prejudecatile, dispretuieste conventiile impuse de societate si, plin de frenezie, isi doreste noutatea, modernismul, "ultimul strigat".
Sanguinul calm : corespunde unei variante a temperamentului pasionat unde apar accente melancolice. Este un nonEmotiv-nonActiv-Primar, cu procese nervoase puternice, echilibrate printr-o sciziune, mobile dar pasive, caracterizat prin dorinta de a atinge o sfera inalta, care sa raspunda nevoii sale de limpezime si ideal. Acest intelept are tendinta de a se ridica deasupra lucrurilor, de a se elibera (prin gingasie, nu prin efort) de povara materiala ori terestra, pentru a trai intr-o lume suprasensibila sau celesta. Consimte sa nu-si mai apartina si sa se dedice unui destin extrapersonal facut din lipsa de posesiune, din decantare, din puritate. Prin aceasta imensa renuntare, prin aceasta intelepciune metafizica i se reda conditiei umane adevarata valoare, reusindu-se reconcilierea omului cu universul.
 
 
SOARELE  IN PESTI
 
REPREZENTERE  OBIECTIVA  :  Extrem de sensibil si foarte permeabil la influentele exterioare, nativul se prezinta ca un arhetip al disolutiei si integrarii universale. Este subiectul cel mai nebulos, impresionabil si plin de jertfa dintre toti oamenii. Energia sa se consuma rapid intr-o lume a intregului, unde fortele se dizolva, legaturile se desfac, pentru a permite purificarea si topirea in imensitatea fecunda a Spiritului Suprem. Ritmul vital se manifesta sub forma unei potentialitati : totul este virtual, latent, inexprimabil, imprecis si nelimitat, totul sugereaza continutul fara forma.
COMPORTAMENT : Este greu sa spunem ca subiectul detesta cadrul uniform sau apreciaza activitatea monotona, pentru ca ele au alta reprezentare mentala in sinea lui. Datorita virtualitatii care ii guverneaza comportamentul, pare de neinteles pentru semeni, fiind asemanator oceanului cu adancuri ascunse, cu furtuni bruste si curenti puternici. Sigure sunt compasiunea si dorinta de a ajuta fie concret, sfatuind ori indrumand, fie intr-o maniera indirecta, ca de exemplu  rugaciune si meditatie. In relatiile interumane, gentiletea, farmecul si blandetea seduc prietenii dar, in acelasi timp, resimte torente de emotie reflectate atat de profund, incat pot aduce - lui sau semenilor - confuzie sau bulversare. Sentimentalismul poate irita persoanele mai practice si mai cu " picioarele pe pamant " dar compenseaza aceasta atitudine cu un devotament si o serviabilitate iesite din comun. Comportamentul poate imbraca si o latura nonconformista, , fie atunci cand ii vine greu sa se plieze unei discipline sau rutine, fie cand, dupa ce a terminat de prezentat ideile sau deciziile sub o forma coerenta, subiectul se intreaba probabil de unde si cum i-au parvenit.
PSIHOLOGIE ; Factorul dominant in psihicul subiectului este reprezentat de activitatea psihica secundara, asociata cu o amploare spatiala a campului de constiinta care adauga plutirilor si supletei, constiinta unei mase de impresii adesea difuze. Mobilitatea extrema a acestei sfere variabile de constiinta conduce la dilatare si fuziune, la fervoarea unei vieti profunde si capabile de cele mai mari incantari ale spiritului. Actiunile mentale si fizice au la baza dorinta de evadare din lumea limitelor, ce faciliteaza cautarea unei exceptionale dilatari a sufletului. Jung ar defini structura de baza a subiectului prin tipul de introvertit limfatic cu o plasticitate psihica extraordinara. Datorita acestui fapt, el aspira foarte puternic sa se identifice ; are nevoie de un erou, de un artist sau o somitate dupa care sa se muleze. Motivatia de baza o reprezinta dorinta de realizare a unitatii interioare prin afirmarea Ego-ului, urmata de sublimarea intr-o stare de gratie, de clarviziune, de sfintenie sau misticism. Extrem de intuitiv, el este cel mai receptiv la religie, dar religia sa poate fi la fel de bine munca sa, ori poate sa dezvolte puteri de medium sau calitati metapsihice, dar nu trebuie sa se angajeze pe aceasta cale fara un scepticism initial. Alaturi de generozitate, receptivitate si umanism, acestui subiect ii sunt caracteristice maleabilitatea, impresionabilitatea, compasiunea. Legat si de simbolismul zodiacal se detaseaza cu pregnanta doua tipologii care pot coexista in ciuda aparentelor contradictorii :
 
Limfaticul nervos : corespunde unei  variante a temperamentului melancolic, la care apar accente nervoase. Este un subEmotiv-subActiv-Secundar, cu procese nervoase puternice, echilibrate printr-o sciziune, pasive, caracterizat prin dorinta de evadare pentru atingerea unei alte dimensiuni, care sa corespunda nevoii sale de ideal. Extrem dilatat, nativul doreste sa faca din acest bogat haos o lume organizata, care sa aspire la scara cosmica. Este vorba de o lansare vitala in directia infinitului sau a unei totalitati create pentru participarea la marea constiinta universala. Cosmopolit, internationalist, comunitar sau mistic, el cauta departarea, regiunile necunoscute, pentru ca are nevoie de universul vast, in care sa se cufunde.
Limfaticul melancolic : corespunde unei variante accentuate a temperamentului limfatic, cu procese nervoase slabe, neechilibrate, imobile. Este un Emotiv-nonActiv-Secundar, caracterizat printr-o inchidere extrema si permanent gata de a evada din realitate. Aceasta dispozitie tine inainte de toate de dorinta de a frecventa zona " infra" a lucrurilor si fiintelor, de o imaginatie fecunda, care se inchide asupra ei insisi. El risca sa ramana o nebuloasa, o fiinta care se cauta, un captiv sau un locatar din mica sa insula, un exilat in lumea interioara. El nu poate suporta realitatea dura si prefera sa se detaseze de zgomotul acestei lumi pentru a se refugia in lumea ideilor coerente dar irealizabile,  sublime dar poate inutile.
 
 
 
Din cuprinsul 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Cum sa devi vrajitor
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Fundamentele magiei
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Intoarcerea la natura
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Gradina ta magica
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Insemne vrajitoresti
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Mgaia Practica
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Despre ritualuri
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Divinatia
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Alchimia
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Stapanirea animalelor
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Cosmologia
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Matemagia
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Zeii tuturor popoarelor
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Bestiarul Magic
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
Vrajitori moderni
 
Manual de vraji carte de vraji si magie - cursuri de magie si vrajitoare Vrajitorie
 
 
 
27 Aprilie 1791 - S-a nascut Samuel Morse, inventatorul codului Morse
 
Samuel Finley Breese Morse (n. 27 aprilie, 1791 - d.2 aprilie, 1872) a fost pictor si inventator american. A realizat in anul 1837 un aparat electromagnetic pentru telegrafie, brevetat in 1840 si a inventat in 1838 alfabetul care-i poarta numele, folosit si in prezent.
 
Samuel Morse a creat alfabetul Morse - in care literele sunt reprezentate prin combinatii de semnale scurte si lungi - in jurul anului 1838. El a identificat literele cel mai des folosite si le-a asociat semnale scurte (pentru "e", un singur punct); celor mai putin folosite (de exemplu "q"), le-a asociat semnalele cele mai lungi.
 
Alfabetul inventat de Morse a simplificat trimiterea de mesaje telegrafice, acesta putand fi scris sub forma de puncte si linii sau semnalizat cu lumini intermitente sau cu semnale radio. Apelul international de pericol, SOS - 3 puncte, 3 linii, 3 puncte - a fost introdus in 1912, la 40 de ani dupa moartea lui Morse. Expresia des folosita de acesta, "Save Our Souls"( "salvati sufletele noastre"), a aparut ceva mai tarziu.
 
Samuel Morse:
 
Samuel Finley Breeze Morse was born in Charlestown, Mass. on 27th April 1791. He was not a scientist - he was a professional artist. Educated at Phillip's Academy at Andover, he graduated from Yale in 1810 and he lived in England from 1811 to 1815, exhibiting at the Royal Academy in 1813. He spent the next ten years as an itinerant artist with a particular interest in portraiture. He returned to America in 1832 having been appointed Professor of Painting and Sculpture at the University of the City of New York. It was on this homeward voyage that he overheard a shipboard discussion on electromagnets. This was the seed out of which the electric telegraph grew. Morse is remembered for his Code, still used, and less for the invention that enabled it to be used, probably since landline telegraphy eventually gave way to wireless telegraphy.
 
The electric telegraph:
 
From 1837 Morse gave the telegraph his full attention, having set up in partnership with Alfred Vail, Professor Leonard Gail, and congressman F O J Smith. Vail provided funds and facilities at the family ironworks, and Smith legal expertise. There's an irony, therefore, that disagreements with Vail led to litigation; Vail provided funds for lawyers, too. The telgraph was eventually patented in Morse's name alone, an event granted by the US Supreme Court in 1854. Morse's decision to abandon painting was possibly due in part to his failure in 1836 to secure a commission to paint the Rotunda of the Capitol building, a commission he had expected. He did not entirely lose contact with his art, being President of the National Academy of Designfrom 1826 to 1845.
 
The first message sent by the electric telegraph was "What hath God wrought", from the Supreme Court Room in the Capitol to the railway depot at Baltimore on May 24th 1844. There is a website on this topic. The words were chosen by Annie Ellsworth; in one letter Morse wrote this phrase with 'God' capitalised and underlined twice.
 
In 1847 Morse bought Locust Grove, Poughkeepsie, N.Y., and built there an Italianate mansion. This is now a Morse museum, and annually hosts the Poughkeepsie Amateur Radio Society for its Morse Day. In old age Morse became philanthropic.
 
For his 80th birthday in 1871 a statue was unveiled in Central Park on June 10th, with two thousand telegraphists present. Morse was not, but was that evening at the Academy of Music for an emotional acclamation of his work.
 
Although most people nowadays would think of Morse code being used for long-distance radiotelegraphy, the land-line telegraph was standard until about 1880 for short-distance metropolitan communication. Over longer distances the telegraph tended to follow the line of the railways because there were no difficulties over rights-of-way. The lines were mostly overhead, since the problems of insulating underground lines proved insuperable for many years - indeed the development of the original line was hampered owing to this problem.
 
The telegraph of course came to be important for the military, being used first at Varna during the Crimean War in 1854. It was widely used in the American Civil War, where rapid deployment techniques for land-lines were developed; the Spanish-American War found the first use of telegraphy for newspaper correspondents (1898). The first military use for radio telegraphy was during the Russo-Japanes War in 1904 - 5.
 
Telegraphists were, no doubt, a special elite; perhaps one of the first documented to suffer from repetitive strain injury. 'Brasspounding', that is telegraphy on a straight (up and down) key gave rise to telegrapher's 'glass arm'; it was this that motivated the invention of the 'side-swiper' or 'bug' key, the most famous maker of which is Vibroplex.
s

Mă găsiți la: 0721 166 364